Kuruluşumuz, müşterilerimizin beklentilerinin üzerinde kalite düzeyinde hizmetler sunmayı en temel hedef olarak kabul etmektedir. Bunun gerçekleştirilmesi için;
• Kalitenin geliştirilmesi her zaman teşvik edilecektir,
• Her hizmet için yeterli ve nitelikli personel ayrılacaktır,
• Bilim ve teknolojik gelişmeler takip edilerek, gerekli olanların kullanılması sağlanacaktır,
• Kullanılacak malzemelerde kalite ön planda tutulacaktır,
• Olabilecek problemleri en kısa sürede gidermek suretiyle hizmet kalitesinin sürekliliği sağlanacaktır,
• Hizmet planlamamızda çevre uyumluluğu göz önünde bulundurulacaktır.
Bugüne kadar olduğu gibi bundan sonra da kanun ve mevzuatlara uyan, verdiği taahhütleri zamanında yerine getiren, ilkeli ve dürüst bir şirket olarak tercih edilebilmemiz tüm çalışanlarımızın katkıları ile sağlanacaktır.
İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemimiz gereği, güvenli ve sağlıklı çalışma ortamı oluşturmak amacıyla en uygun çalışma yöntemlerini belirlemeyi ve sürdürmeyi, hedeflerimiz doğrultusunda, ilgili ulusal ve uluslararası mevzuat ve yönetmeliklerle İSG performansımızı tüm süreçlerimizde artırmaya ilişkin taahhütlerimiz aşağıdaki gibidir;
AFS, kurumsal bilginin hem kendisi hem de paydaşları açısından son derece mühim olduğunun bilincindedir. Bu sebepten dolayı, bünyesinde ISO 27001 standardının gerekliliğine bağlı kalan, yaşayan ve sürekli gelişen bir Bilgi Güvenliği Sistemi kurmuştur.
AFS Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi (BGYS) standardını uygulayarak; varlık envanterindeki tüm bilgilerin varlığını, bütünlüğünü, gizliliğini ve erişilebilirliğini sağlamış ve güvence altına almıştır.
Bilgi güvenliği sistem faaliyetlerinde;
• Risk analizleri ile süreçlerindeki devamlılığı ve sürekli iyileşmeyi
• Yasalara ve üçüncü taraflar ile yapılan sözleşme şartlarına tam uyum sağlamayı
• Kendi personelinin de bu sistemin bir parçası olup BGYS’ne etkin katılımını, farkındalık ve güvenlik gereksinimlerine uyumlarının en üst seviyeye çıkarmalarını sağlamayı
• Bilgi güvenliği ihlal olaylarını en aza indirmeyi ve bu olaylardan kazanılan tecrübeyi fırsata çevirmeyi
amaçlamakta ve taahhüt etmektedir.
AFS Havalandırma sektöründe kullanılan esnek hava kanalı ve ekipmanları üreticisi olarak ,
Üretim ve her türlü faaliyetlerimizden kaynaklanabilecek çevre üzerindeki olumsuz etkiler kontrol altında tutmak ,enerji verimliliğini sürekli iyileştirmek , katı atık yönetimini en etkin bir şekilde yönetebilmek ve yine sıfır atık belgesi kapsam gerekliliklerini yerine getirmek şirketin en üst düzey yöneticisinden başlayarak tüm çalışanların ortak sorumluluğudur.
AFS olarak benimsediğimiz “ çevreci üretim” amacı ile üst yönetim de dahil olmak üzere tüm çalışanlarımızda çevreyi koruma konularında gereken bilinç ve kültürün oluşturulması hedefimizdir.
Bu anlayışla çalışmalarımıza yön veriyor , kendimizi sürekli iyileştiriyor ve aşağıdaki ilkelere göre hareket ediyoruz.
yürütülmesini taahhüt ederiz.
Kuruluşumuzun insan kaynakları politikası, çalışan verimliliğinin ve motivasyonunun en üst düzeye çıkarılarak kurumsal aidiyet duygusunun sürekliliği hedefine odaklanmıştır. Bu politikanın önceliği; kurum kültürüne ve temel değerlere sadık kalınarak uygun altyapılarla ve en modern biçimde insan kaynakları uygulamalarının yerine getirilmesidir. Yeniliğe ve değişime açık olarak çalışanlarımızın eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi, bilgi ve becerilerinin iş ve teknoloji dünyasındaki son gelişmeleri takip edebilecek şekilde yükseltilmesi ve kariyer planları doğrultusunda yönetim yeteneklerinin geliştirilmesi sağlanmaktadır.
İnsan kaynakları politikamızın temel ilkeleri;
“Çalışan Etik Davranış Kuralları”, çalışanlarımızın temel davranış ilkelerini kapsar. İş prosedürleri, standartlar, kanun ve düzenlemelerin her türlü tutum ve davranışlarımızla ilgili yön gösterici olamayacağı konularda, şirket değerlerimiz üzerine kurulmuş olan “AFS Etik Davranış Kuralları” mız geçerlidir. Bu nedenle her seviyede AFS Boru çalışanının bu etik kuralları anlaması, kabul etmesi ve sorumluluklarını yerine getirirken bu kurallara uyum göstermesi gerekmektedir. Söz konusu etik kurallar 21. yy’ ın gerektirdiği iş etik ilkelerini kapsamasının yanı sıra önemli bir referansı da 20. yy’ da kurulan şirketimizin kurucu felsefesi ve iş ahlakı olduğunu da belirtmekte fayda var.
Bu kitapçıkta yer alan kuralları siz değerli çalışanlarımızın desteğivle uygulayabilir, sürdürebiliriz. Kurum kültürümüzün ve itibarımızın zenginleşerek uzun yıllar boyunca devamlılığı hepimizin elindedir. Etik değerlerimizin yazılı hali olan bu çalışmanın, ortak iş yapma biçimimiz konusunda rehber olmasını temenni ederim.
AFS Etik Davranış Kuralları dokümanının çalışan tarafından okunduğunu, anlaşıldığını ve uygulama taahhüdünü belgelendirme sorumluluğu çalışanın bir üst amirine aittir.
Bizi yönlendiren temel değerler;
AFS çevreye ve topluma, duyarlılık ve sorumluluk bilinciyle, müşteri ihtiyaç ve beklentileri doğrultusunda, yenilikçi, güvenilir, rekabetçi ürün ve hizmetler üreterek marka bilinirliğini arttırmayı misyon edinmiştir. Bu amaçla ulusal ve uluslararası çapta çalışanları, müşterileri, tedarikçileri ve bayileri başta olmak üzere tüm paydaşları için güvenilirlik, saygınlık ve istikrar simgesi olmayı hedeflemektedir.
Hepimizin çalışırken ve işle ilgili verdiğimiz kararlarda amaç, değer ve prensiplerimizi muhafaza etme sorumluluğu vardır. Her birimiz yaptığımız ya da söylediğimiz her şeyde ahlaki bir rol modeliz. Hepimiz etik kurallar kılavuzunu kimliğimizin bir parçası haline getirmeliyiz.
AFS, sürdürülebilir büyüme için katma değeri sağlayacak yetkin profesyonellerden oluşan, en çok tercih edilen ve herkesin parçası olmaktan gurur duyduğu ideal bir marka olmayı hedeflemektedir. Çalışanlarına değer verir ve çalışan haklarına saygılı davranarak işveren markalaşması yolunda önemli aşamalar kaydetmiştir. Buna göre;
Çalışan ilişkileri bakımından temel prensipleri oluşturmaktadır.
AFS’nin şirket dışındaki paydaşları ile ilişkileri aşağıdaki prensipler doğrultusunda gerçekleşmektedir. Tüm paydaşlardan iş etiği kurallarımız ve uygulama prensiplerimize uymaları beklenmektedir.
2.1. Hissedar İlişkileri
2.2. Devlet İlişkileri
2.3. Müşteri İlişkileri
2.4. Tedarikçi, Bayi, Satıcı İlişkileri
2.5. Rakip ve Rekabet ilişkileri
2.6. Sosyal Sorumluluk
Toplumu ilgilendiren konulara duyarlılık göstererek, toplumun olumlu yönde gelişimi için proje üretmek, söz konusu projelere destek vermek,
2.7. Küresel Sorumluluk
Çevre politikası konusunda belirlenen küresel ilkelere uygun olarak ülkemiz ve dünyamız yararına hareket etmek.
Şirketimizin profesyonellik, dürüstlük ve güvenle anılmasının devamı ve daha ileri noktaya taşınması, tüm çalışanlarının birincil sorumluluğudur. Bu çerçevede, şirket çalışanlarının aşağıdaki prensipler doğrultusunda hareket etmesi beklenmektedir.
3.1. Varlık ve Bilgi Yönetimi
3.1.1. Fikri Mülkiyet Hakları
3.1.2. Bilgi Yönetimi
3.1.3. Güvenlik ve Kriz Yönetimi
3.1.4. Gizlilik
3.2. Çıkar Çatışmasından Kaçınmak
3.2.1. Kendi veya yakınlar lehine işlem yapmama
Çalışanlar, işe giriş sırasında başka bir şirkette hisse sahibi olmaları durumunu bildirmek zorundadır. AFS bünyesinde çalışıldığı süre içerisinde çıkar çatışması olarak algılanabilecek durumlar söz konusu olduğu takdirde durum bir üst seviye amire bildirilmelidir.
3.2.2. Davetlere Katılım ve Temsil
İş ilişkisi çerçevesinde kişi veya kurumların gerçekleştirdiği genel katılıma açık; fuar, konferans, tanıtım etkinlikleri, seminerler vb. dışındaki, karar almada etkileyici olan faaliyetler, yurt içi / dışı geziler, vb. davetlere katılım Genel Müdür onayına tabidir.
3.2.3. Hediye Almak ve Vermek
Şirket ile iş ilişkisi içerisindeki özel/resmi kişi ve kuruluşlarla olan ilişkilerde,
3.2.4. İşten ayrılanların AFS ile iş yapması
Çalışan, AFS bünyesindeki görevinden ayrıldıktan sonra kendisi şirket kurarak veya bir şirkete ortak olarak AFS ile danışmanlık, komisyonculuk, satıcılık, bayilik veya benzeri şekillerde iş yapmanın olumsuz algılara sebep olabileceği göz önünde bulundurularak dikkat edilmesi gerekmektedir.
Böyle bir işbirliği söz konusu olacaksa AFS menfaatleri çerçevesinde hareket edilerek etik kurallara riayet edilmeli ve çıkar çatışmalarına izin verilmemelidir. Genel Müdür onayı gerektiren istisnai haller dışında olumsuz algılamaları önlemek için bu tür ticari ilişkilere çalışanın AFS bünyesinden ayrıldıktan sonra 2 yıl geçmeden onay verilmemelidir.
3.2.5. İçerden Bilgi Ticareti
AFS’ye ait her türlü gizli bilgiyi kullanarak veya üçüncü şahıslara vererek herhangi bir ticari menfaat elde etmeye çalışmanın yasal bir suç olduğunu bilmek ve kesinlikle teşebbüs etmemek.
Şirketimiz, işyerinde çalışan sağlığı ve iş güvenliğini tam anlamıyla sağlamayı hedeflemiştir. Bu amaçla çalışanlar kural ve talimatlara uygun hareket etmekle yükümlüdür.
6.1. İhlallerin Bildirim Yükümlülüğü
Çalışanlar, Etik Davranış Kuralları’nın ihlal edildiğine tanık olur veya öğrenir, mevcut durumdan şüphelenirse bunu birim amirine ve/veya genel müdüre iletmekle yükümlüdür. Bildirimde bulunan çalışanın 3. şahıslara ifşası AFS tarafından kesinlikle önlenecektir. Ancak söz konusu bildirimi yapan çalışanın, ihbar edilen çalışanın kariyerini olumsuz etkilemeye yönelik davranmamış olması önemlidir. Bu bakımdan ihbar ve soruşturma sürecinde gizlilik, objektiflik ve etik kurallara uyum son derece kritik bir konudur. Hem bildirimde bulunan hem de konuyla ilgili süreci yöneten kişilerin bu konuya azami önem ve dikkat göstermesi zorunludur. Yalan ve/veya iftira niteliğinde kasıtlı bildirimler de tespit edildiğinde etik kural ihlali olarak yorumlanarak bu doğrultuda yaptırımlar kişinin kendisine işleyecektir.
6.2. Etik Davranış Kurulu
Etik kurallara uygun olmayan durumların değerlendirilmesi, disiplin uygulamalarının devreye alınması ve uygulamalarda paralellik sağlanması için Etik Davranış Kurulu görev yapacaktır. Etik Davranış Kurulu Genel Müdür tarafından atanan isimlerden oluşur. Görev süresi 3 (üç) yıldır.
6.3. Disiplin Uygulaması
Etik Davranış Kural ihlalleri sonrasında aşağıdaki disiplin cezaları uygulanır:
Adres
İvedik O.S.B. Havalandırmacılar Cad.(Eski 1468. Cad.) No:153 Yenimahalle / Ankara – Türkiye
© Copyright 2022 AFS Havalandırma Ekipmanları. Tüm Hakları Saklıdır.
designed by SuperCode